Lördag

Hej på er!
Nu ligger jag i sängen och tänkte blogga lite. Peter ligger i soffan och tittar på nån fotboll. Vi har rätt nyss kommit hem, har ätit på kinarestaurangen i Ronneby. Vi tog Supé för 2 idag. Tycker att det är supergott! Då får man Vårrulle till förrätt, friterat fläsk & purjo biff till huvudrått och sen banan med glass till efterrätt. Mums :) Är riktigt mätt nu minsann!
Peters systerdotter Ellen har sovit över hos oss inatt. Roligt! Ellen är 8 år och en liten bestämd fröken :) Väldigt go och rolig såklart! Hon och jag hade en riktig mysfredag igår. Åt Popcorn och godis och tittade på tv. Sen somnade hon vid 21.30 ungefär. Värre var det med mig. Jag kunde verkligen inte sova! Låg i sängen och vred och vände mig fram till kl halv tre... Hade en riktigt jobbig kväll med mitt eksem. Kliade och blossade och hade sig... Var rätt längesen det var så jobbigt nu. Tror att jag har en förkylning i kroppen. Brukar bli så då.  Men tillslut gick jag iaf upp och tog 2 Atarax som jag fått utskrivet av min doktor mot klådan. Det är en lugnande medicin. Man får inte köra bil efter man tagit det. Tog Atarax när jag var liten ibland... Men mamma har berättat att jag alltid blev såå tjurig och gnällig när jag fått den så hon brukade undvika att e mig den om det gick... Hehe de kan jag förstå! För jag blir såå trött av den! somnade som en stock sen iaf. Men det var riktigt svårt att vakna sen imorse... Ögonen bara gick igen... Kom tillslut upp vid 11-tiden.... Men kände mig fortfarande helt borta... Hehe... Konstigt så länge effekten varar! Har känt mig konstig hela dagen!
Men trots att jag varit trött så har vi iaf varit ute i skogen lite. Det var skönt!  När Anna (Ellens mamma) och Elias (Ellens lillebror) kom för att hämta Ellen bestämde vi oss för att ta en Picknick i sogen allihopa... Tog med oss kaffe, saft, muffins, vaniljbullar och lite annat gott och gick till skogen. Jättemysigt! barnen tyckte att det var jättekul. Elias lekte indian och tjoade och hade sig =)
   
  

Nej, nu ska jag ta och försöka somna. Imorgon ska jag upp tidigt och köra Peter till jobbet.
Ha en fortsatt bra helg!
Kramar Jenny♥


Kommentarer
Hanna

Åååh vad mysigt med picnic!!! Har ju verkligen varit underbart väder för det!

Hoppas dina eksem slutat "blossa" så nu :( Jobbigt för dej :(

Puss på dej min gumma! <3

2009-04-05 @ 15:00:05
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0