Kladdkaka

Här kommer ett jättegott "grundrecept" på kladdkaka... Jag använder mig alltid av detta när jag ska göra "vanlig" kladdkaka. Riktigt mumsigt! Jag älskar verkligen Kladdkakor... Tycker att det är så bra att de kan varieras i oändlighet! :)

2 ägg
3 dl socker
100g smält smör
4 msk kakao
1.5 dl mjöl

Rör ägg och socker. Blanda i resten. Grädda i 150 grader i ca 35 minuter (beroende på vilken form man använder. När jag använder min Springform är det lagom med 28 min)
Smält eventuellt 100 gram blockchoklad och smeta över när kakan svalnat!

Good Luck ;)


Kommentarer
Hanna

Oh tack gumman!! Du är så snäll <3 Pusss!

2009-08-25 @ 08:21:29
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0