Uppdatering!

HallåHallå!
Det var ett tag sen jag bloggade nu... Har inte riktigt orkat de nu när jag mått dåligt. Men nu börjar jag äntligen känna mig bättre! Får behålla både mat och dricka! Jippie!! Har dock fortfarande lite kramper, men det kan jag stå ut med! :) Men jag hoppas att de släpper helt snart... Tycker att det är lite otäckt i och med att vi inte vet vad det är för nåt. Odlingen som gjordes på Elina, där de kollade alla de vanliga orsakerna till Matförgiftning visade inget.... Så det är förmodligen någon lite mer ovanlig bakterie vi fått i oss... De misstänker att det kan vara något som heter Shigella.. Men som sagt, vet inte säkert.

I Tisdags var jag och Peter ute och fiskade. Fick dock ingen fisk tyvärr! Men vi hade det riktigt mysigt! Vi var i en sjö som heter Nässjön som ligger nån mil utanför Ronneby. Vi lånade Peters farbrors båt och rodde ut en bit. Jag älskar att ro!! Tycker att det är såå mysigt! :)

 
 
 


I Onsdags var vi återigen iväg och fiskade, då i Svensjön med Elina, Johan & Biffen! Hade det jättemysigt! Peter fick en jättefin Abborre och Johan fick en liten Gädda. När Peter & jag kom hem, rensade vi abborren och stekte den och hade på kvällsmackan. Var supergott! Abborre är verkligen en god fisk! Selma & Biffen var mycket intresserade av fiskarna! De förstod nog inte var det var antar jag! Elina och jag hade tyvärr ingen fiskelycka! Vi metade bara. De dumma små fiskarna åt bara upp masken, men inte fastnade de på krogen! Irriterande! Tillslut tog ju masken slut! Vi plockade ju itne så många. Menmen..

   



I Torsdags åkte vi hem till mina föräldrar tillsammans med Elina & Ludde. Fikade och hade det mysigt! Det var ett tag sen mina föräldrar träffade Ludde så det var nog kul för dem att se honom igen!
    



Idag (Fredag) har Peter och jag passat Ludde en stund på kvällen. Har gått jättebra! Elina sa att han hade pratat om det heela dagen att han skulle till oss... Roligt att han tycker att det är kul hos oss! Då blir man varm i hjärtat! Vi har busat en massor men också legat och myst i soffan och tittat på Trasdockorna på film! Jag älskade verkligen trasdockorna när jag var liten! Det var nog mitt absoluta favoritprogram! Det är fortfarande rätt kul att titta på de faktiskt :P Prinsessan var såklart min favorit när jag var liten, och Luren med! Kul när man har såna mysiga minnen!
Jag lagade en ny maträtt idag me som jag hittade inne på tasteline. Fläskfilépanna med kkantareller. Supergott var det verkligen! Kan verkligen rekommendera det! 

Middagen!

 
Luddebus!


"Nenny äta opp!" 


Nej! Nu måste jag verkligen gå och lägga mig! 
God natt vänner!

 



Kommentarer
Hanna

Åh vilka fina bilder från när ni var och fiskade! Synd att man själv aldrig får napp :P Du fick iaf napp på Peter för några år sen, får väl nöja dej me det haha! Men det skulle ju va kul med ett napp man kan äta upp me.



Maten ser god ut, hade ni ris till?

Så stor Ludde har blivit. Han bara växer o växer känns det som när man ser bilderna ;)



Hoppas ni slipper regn idag om ni ska till Tosia!!!

Trevlig helg gumman!

Puss

2009-07-11 @ 11:11:35
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0