Kalas & Smögenpaj

Idag har vi varit på kalas hos Peters syster Elina som fyllde 23 år! Vi hade köpt 2 lyktor som såg ut som hjärtan till henne... Det verkade som att hon gillade de :)

 
Elina öppnar paket :)

Söööta Tuva som passar sin "kusin" Selma inatt ;)


När vi kom hem från kalaset lagade jag lite paj till Peter, Chrille å mig... Den blev supergod faktiskt! Hittade receptet på en såsförpackning.


Smögenpaj
3 dl vetemjöl
100 gram smör
2 msk vatten
1 påse smögensås
2 dl vatten
3 ägg
½ dl grädde
190 gram skalade räkor
Dill
Ost
Blanda mjölet med smöret och tillsätt vattnet. Arbeta ihop till en deg.
Tryck ut degen i en pajform (ca 25 cm i diameter) och förgrädde i 225 grader i 10 min.
Vispa ut innehållet från en påse smögensås i vatten, ägg och grädde.
Täck botten på pajskalet med räkor och dill.
Slå över såsblandningen.
Strö över osten.
Grädda i 175 grader i ca 30 minuter.

Servera gärna en stoor sallad till :)


Ha de bäst!
Kramar Jenny♥


Kommentarer
Hanna

Kul med kalas :) Hon ser nöjd ut tycker jag allt! Så Tuva har Selma i natt!? :) Puss

2009-06-20 @ 22:37:27
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0