Muffins & Migrän

Hej fina du!
Idag har jag haft en riktig slappar-dag! Vaknade och hade jätteont i huvudet och det blev bara värre och värre... Så det mesta av dagen spenderade jag i sängen. Men framåt kvällen blev jag lite piggare iaf, så då bakade jag lite muffins! Hittade ett recept inne på Tasteline som lät supergott- och det var det verkligen!



 

 

Här kommer receptet =)



Hallon & chokladmuffins

4 dl Vetemjöl

2 dl Socker

1 krm salt

2 tsk bakpulver

1 dl kakao

2 dl mjölk

2 ägg

75 g smält smör

Frysta HallonTillagning

12-14 stycken

1. Sätt ugnen på 225 grader. Blanda mjöl, socker, salt, bakpulver och kakao i en skål.

2. Vispa ihop mjölk och ägg och tillsätt det.

3. Smält matfettet och rör försiktigt i det till en jämn smet.

4. Fördela smeten i muffinsformar eller muffinspanna. Tryck lätt dit hallonen på toppen. Grädda cirka 20-25 minuter. Sikta gärna florsocker över när de svalnat.


Ha en fin kväll :)
Kramar Jenny♥



Kommentarer
Hanna

Åh så festliga muffins =) Det är jättegott att ha hallon i =)

Hoppas huvudvärken gått över nu :/ Puss!

2009-03-20 @ 00:05:17
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0