Mat-tips

Här kommer ett recept på en av mina favoriträtter. Jag är helt galen i Aubergine, skulle kunna äta det varje dag! :)



Färsfyllda Auberginer

Ingredienser för  4 port.

4 st  aubergine 
400 gram  köttfärs 
2 msk  persilja 
2,5 tsk  curry 
2 st  gul lök(ar) 
1 st  Kelda gräddsås (Jag brukar ta lite Creme fraiche och grädde istället.)
1 dl  ost, riven 
salt och peppar 

Tillagning
1. Dela och gröp ur auberginen och skär köttet i tärningar.
2. Stek tärnad aubergin och lök i smör några minuter. Ta upp grönsaksfräset och stek köttfärsen med curry tills den blir smulig. Salta och peppra. Rör ner grönsakerna och såsen.
3. Låt allt koka ihop några minuter. Fyll auberginehalvorna med färsen. Strö över riven ost och gratinera i ca 15 minuter i ca 200 grader.
4. Strö över persilja och servera med sallad och bulgur.

Jag brukar göra Tsatziki och ha till. Ibland har jag CousCous till och ibland Matvete. Men varför inte ha pressad potatis till! Kan nog vara gott :)


Ha det så bra!
Kramar



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0