Kycklingpaj

Hej på er!
denna supergoda kycklingpaj gjorde jag idag... Hittade receptet på jobbet =) Glömde dock att ta kort på pajen... menmen... Ni vet nog hur en paj ser ut ;)
Här kommer receptet!

Kycklingpaj

Pajdeg:
100 g smör
2½ dl vetemjöl
2 msk kallt vatten

Fyllning:
1 Stekt eller grillad kyckling
1 liten Purjolök
1 burk hela champinjoner, eller färska
smör
2 msk vetemjöl
3 dl vispgrädde
2 msk tomatpuré
1 tsk salt
1 krm peppar
1 dl riven ost

Arbeta samman ingredienserna till pajskalet.
Tryck ut degen i en pajform och förgrädda ca 15 min i 225 grader.
Sänk ugnsvärmen till 200 grader.
Bena ur och dela kycklingköttet i mindre bitar.
Strimla purjolöken. Bryn purjolök och champinjoner.
Strö över mjölet och späd med grädden.
Låt småkoka ca 3 min.
Tillsätt tomatpuré och kycklingen.
Smaka av med salt och peppar.
Häll fyllningen i pajskalet och strö på osten.
Grädda i 200 grader ca 15 min.
Servera med en sallad.



Riktigt god!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0