Vecka 25


Vecka 24+1

Lilla magen växer och växer! Bebis sparkar och håller låda i stort sett hela dagarna, så fort jag sätter mig ner. Dock mest på morgnarna. Inget gott tecken ;);) Vilken känsla att känna de små "puffarna"... Helt underbart!
Mår riktigt bra just nu! Känner av Foglossningen i vissa situationer, men känns ändå som att jag har det under kontroll just nu. Men blir nog ett besök hos sjukgymnast snart iaf, i förebyggande syfte!


Bebis vecka 25:

I vecka 25 är medelkroppslängden 33 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 800 gr. Huvudets omkrets är 23 cm. Den snabba tillväxten avtar.
Hjärnan växer och utvecklas i jämn takt. Den är under hela graviditeten känslig för och kan skadas av gifter, till exempel alkohol och andra droger.Överlevnaden hos mycket för tidigt födda barn, det vill säga under 28 fullgångna veckor har förbättrats radikalt under de senaste åren. Idag räknar man med att gränsen för att barnet ska kunna överleva utanför livmodern ligger mellan 22-23 fullgångna veckor. Därefter ökar chansen för barnet att överleva för varje dag och dramatiskt från vecka till vecka.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0