Förlossningen

Hej på er!
Igår kom vi äntligen hem från BB... Så himla skönt!! Alla var jättesnälla och goa både på Förlossning och BB, men man vill ju hem... Förlossningen blev ju som ni kanske förstått inte riktigt som vi tänka oss... Vårkarna startade ju lite smått redan på tisdagen... Så på onsdagen åkte vi in för att kolla... Men jag var inte tillräckligt öppen utan fick åka hem igen... Onsdag och torsdag blev det värre o värre... Så på fredagen fick vi komma in igen... Då skulle jag iaf få lite "att sova på" så jag skulle ha några krafter kvar... Men när jag kom in så var jag så pass öpppen så nån vila blev det inte, snarare förlossning sa min Barnmorska! Och allt gick bra till en början me... Men efter epiduralen (som jag btw älskade) så stannade allt av... Så då tog de hål på hinnor och sen blev det dropp för att få igång det också... Så jag blev helt öppen... Men Bebis åkte inte tillräckligt långt ner i "kanalen" utan fastnade 1 cm innan jag kunde börja krysta... Och så hade hon inte riktigt vänt sig på rätt håll heller... Så då fick det bli kejsarsnitt.... Kändes verkligen som en lättnad när doktorn sa det! Men samtidigt känns de som himlans onödigt att man gick så länge och hade så ont... Ingen mening liksom! Menmen!
Så snart ska jag få en remiss in till Röntgen för att röntga mitt bäcken... Det kan vara så att det är för trångt... Då kan jag aldrig föda barn, utan om jag ska ha fler får det bli snitt igen. Men det kan också bara vara så att min Livmoder var alldeles slut efter alla timmar med värkar. Vi får väl se vilket av det det var!
Dagarna efter förlossning mådde jag inte alls bra tyvärr... Kräktes och mådde illa... Fick inte i mig nån mat heller... Så då blev det dropp o prover igen... Kollade om jag hade nån infektion, men provet var bara lite förhöjt... Men så igår kunde jag äntligen börja äta igen! Herregud så gott det var med mat!!! :D Hade varit utan i en vecka ungefär!
Nu håller jag på och kämpar här hemma med vår lilla Sugpropp... Hon vill amma heeeela tiden! Fast natten till idag som hon himlans bra faktiskt! Från kl halv 1 till kl 5 och sen till kl 9! Hoppas på repris idag!!!
Ska försöka hinna lägga in lite kort och så imorgon!
Ska amma nu igen :)

Ha det bäst!
PoK


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0