Pizzabullar



Hej!
Idag har jag bakat Pizzabullar! Åh vad jag älskar det!! Så himla käckt att ha i frysen och ta upp och värma när man är lite småhungrig (vilket jag är rätt ofta nu för tiden) ;)
Jag fyllde mina med Köttfärssås som blivit över från helgen, men man kan ju ha precis vad som helst i! Typ Skinka, ost, svamp osvosv...
Detta receptet gick jag efter idag:


Pizzabullar:
10 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1 tsk salt
125 g mjukt smör (Jag tog flytande milda)
4 dl mjölk
1 ägg till pensling
Ev Oregano

1 Blanda mjöl, bakpulver och salt i en skål.
2 Klicka i smöret och fördela i mjölet. Tillsätt mjölken och arbeta ihop till en deg.
3 kavla ut degen på mjölat bakbord.
4 Fördela fyllningen.
5 Rulla ihop och skär i ca 25 bitar.
6 Ställ i pappersformar och pensla med uppvispat ägg. Strö ev över Oregano.
7 Grädda mitt i ugnen i 200 grader ca 15 min.


Prova! Riktigt mumsigt!

Kram på er!


Kommentarer
Hanna

Mums! Jag har faktiskt inte gjort det på flera flera åt. Kan nog va bra och göra och ha i frysen. Tänk sen när bebis e född... då har man nog inte lust att stå vid spisen jämt heller.. så då kan det ju va bra med nåt man kan tina upp lite snabbt =)

Tack för tipset! Ser mkt goda ut!

Puss

2010-10-06 @ 11:17:57
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Jenny

Ja precis! jag tänkte att jag nog skulle baka en hel del kakor nu innan och frysa in... Man lär ju få en del gäster sen när bebis kommer... Och då lär man ju varken ha tid lr ork att stå å baka :P



Pussa

2010-10-06 @ 11:26:20
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0