Förlossning + Vecka 35

Hejsan!
Idag har jag & Peter varit på Studiebesök på förlossningsavdelningen och på BB. Var mkt intressant och lärorikt! Tänk att om bara några veckor kommer vi att vara där inne med vår lilla bebis! herregud! Nu börjar det kännas liiite verkligt... men ärligt talat har jag fortfarande inte fattat att vi ska bli föräldrar. Lite skrämmande! det är ju så nära nu!! Men jag har inte riktigt hunnit tänka så långt som att vi ska få en bebis på nåt sätt... Har varit så mkt annat!! Men när man gick omkring inne på förlossningsavdelningen kändes det allt lite verkligt!! Jättetrevlig barnmorska hade vi som "guidade" runt oss! Vi var 6 st par i blandade åldrar... den äldsta var nog 60+ tror jag.. (en blivande pappa då) och sen var de några som verkade vara i min och Peters ålder och några som verkade vara i 30 års åldern. Ska bli kul att som man träffar några av de på Förlossning lr BB sen! Ett av paren skulle också ha om 5 veckor och 2 par skulle ha om 4 veckor och ett par skulle ha om bara 2 veckor!
Känns skönt att veta vart man ska ta vägen när det är dags och hur allt funkar praktiskt... Mkt bra info verkligen! Idag gick vi in i vecka 35 förresten!! Bara 5 veckor kvar!!!! 

Annars har det inte hänt så mkt här idag! Har haft lite ont i min hand efter bettet igår :/ Har blivit lite lila... Men inte mkt till sår sån tur är. Blev mest som ett skrapmärke. Men det har ömmat och haft sig... :( Hoppas de gått över tills imorrn!!
Imorgon ska jag köra till huset i Boda och där ska jag träffa min vän Emma Lilja som jag inte träffat på sjukt länge! Ska bli så himla roligt! Har saknat henne! Sen får vi se vad vi hittar på =) Funderar på om vi ska ta en sväng till Ikea.. Peter är inte så sugen på att följa med mig :P Och vi måste ha ett skötbord.


Emms & Jag!


Ha det så bra!
Puss å kram



Kommentarer
Hanna

Hej gumman!!! Jaaa huuujedamej!!! Snart är vi där vi me och ska föda barn... läskigt och underbart!! Skrämmande och spännande!! ;)



Vad kul att du ska träffa Emma!! Du får hälsa henne från mig! Och hoppas ni får en rolig dag och att det blir ett besök på Ikea ;) Akta din rygg om du nu ska lyfta tunga grejor dock!



Jag pratade med Dennis igår om att du blivit biten.. och han sa att "Hon har väl tagit spruta nu då??".. Dennis pappa blev ju hundbiten för typ 2 år sedan och han tog inte den här sprutan och blev jätteinflammerad och så.

Så du kanske borde ringa till vc, med tanke på bebisen me...



Puss på dej! Och krya på din hand!

2010-09-22 @ 08:18:03
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0