Knäckt

Ja man har ju hört mycket negativt om Försäkringskassan och jag kan ju verkligen säga att allt stämmer! Skulle fått min Havandeskapspenning utbetalad idag... Tror ni det har kommit några pengar? Nej. Skickade in alla papper i juli - augusti... Hur lång handläggningstid är rimligt att ha egentligen? Man skulle nog ha skickan in alla papper innan man blev gravid för att hinna få ersättningen i tid. Tror de inte att folk har räkningar o hyra att betala eller? Sen går man in på deras hemsida idag, ja vad tror ni de står där.. Jo att det inte är någon mening att försöka nå de idag för det är så många som ringer så man blir inte ens uppsatt i telefonkö. (?!) Anställ fler folk för faan! Menmen. Det hade ju inte hjälpt mig om jag fått prata med nån. Nu får jag vackert vänta på mina pengar tills nästa utbetalningsdatum. 27 oktober. 5 dagar innan bebis beräknas komma.  Om jag nu får några pengar överhuvudtaget. Man börjar ju undra.
Usch. Utsätta en gravid kvinna för detta. De borde verkligen skämmas!
Nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova bort eländet en stund.


Kommentarer
Helena

Haha! ja du, o varre blir det sen nar man han barn med allt annat man blir ( och inte blir) utsatt for!

Hoppas du star ut med att vanta pa lillan.. det ar skitjobbigt dem sista veckorna nar man vantar pa riktiga varkarna!



Men sen blir allt jattehaaaarligt :)

2010-09-27 @ 17:01:21
Hanna

Faaan vad trist gumman!!!!!!!!! :( Har du loggat in på med e-legitimation på försäkringskassan då? Där borde du väl kunna se när utbetalningen ska ske? Det är ju inte säkert att det är den 27 du får? Det fick inte jag nämligen... Usch.. hoppas det ordnar sig! Stor kram till dig! Pussa

2010-09-27 @ 17:54:43
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Jenny

Helena: Jo jag kan tänka mig de!! Ja man börjar bli otålig redan nu tycker jag! Hoppas bara att jag slipper gå över för mkt! Måste va drygt!! Hoppas allt är bra me er!!



Hanna: Ja himla irriterande!! Ja jag har loggat in där.. Men de finns inga kommande utbetalningar och så står de att man ändå bara kan se det dagen innan det ska ske isf... Grrr... Hm när man fyllde den 24e stod de att utbetalningar sker den 27e... Men jag hoppas man kan få pengarna innan!!

Pusss

2010-09-27 @ 18:44:27
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0