Växter



En fin variant på Murgröna med mörka, små och krusiga blad samt en miniatyr Orkidée



Och en ovanlig blomma som heter Mikado Gold



Fint med lite blommor i Alices fönster!

Hej på er!
Idag har Alice och jag varit i Ronneby och shoppat lite. Köpt gardinstån och tillebehör, och så har jag köpt de här blommorna till Alices fönster. Krukorna har jag haft sen måånga år! Tycker de är så söta! Och passade ju fint in i ett barnrum! Egentligen ska de stå på en bricka... Men hittade inte den.... :S Är ju iofs rätt fint så här me =)
Blomman som står längst till höger blev jag käär i! Har aldrig sett en sån innan. Mikado Gold hette den som sagt... Är kanske lite svårt att se på bilderna, men den har blomknoppar som ser guldfärgade ut! Så sött! Googlade blomman och kunde läsa mig till att den hittades för knappt 10 år sedan i Syd Amerika (Jag trodde den va typ Japansk, haha) Och den är visst mycket ovanlig. Undra om jag kan hålla den vid liv? Den skulle visst ha mkt vatten läste jag nu också :S Jag som är så himla dålig på att vattna blommor :/
Ni får hålla era tummar för att den överlever ett tag iaf! ;)
Puss


Kommentarer
Hanna

Oj har jag missat kommenterat här me! Den guld växten är verkligen jättehäftig! Så gulliga krukor! :) Puss

2011-08-26 @ 18:05:03
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0