Alices Dop

Hej på er!
Här kommer ett inlägg om Alices dop!
Dagen blev precis så underbar som vi hoppades på! Allt gick jättebra och Lillan var så duktig i kyrkan! var nog morbror/Gudfars Johns förtjänst! Hon var vaken under större delen av dopet, men somnade tillslut i hans famn.
Efteråt var vi i församlingshemmet. Åt god Smörgåstårta och supergod Doptårta! Mmmmums!
Ett stort tack till er alla som kom, och ett lite extra stort tack till syster Karolina m fam och till Faster Kerstin som kom ända från Göteborg för att närvara!
Tack även till Michaela för att du ville sjunga och till Peters Faster Kerstin som var "värdinna" och skötte all diskning mm
.


På väg fram i altargången...


Jag läser en liten bön till Alice






Duktiga Michaela sjöng så underbart så jag fick tårar i ögonen...


"Du är allt" med Shirley Clamp & "Välkommen hem"
med Sonja Aldén var sångerna Michaela sjöng.


Alice Kerstin döps


Alice tyckte inte att det var jättekul att bli blöt om håret! Lite protester hördes :)


Jag bär Dopljuset


Gudfadern John med sin Guddotter!


Här har vi fått dopbevis och John har fått Fadderbrev.


Michaela, Peter, Jag, John, Alice och Prästen Anna.

Vår underbara dotter!


Presentbordet


Dukningen som gick i rosa (såklart) med ballonger, girlanger, serpentiner och konfetti.


Underbara gäster!


Det bjöds på Smörgåstårta och/eller Pastasallad


Päronbiskvier och Franska maränger till allergikerna (och de som va sugna) och så Doptårta!


Faster Maria, Alice och Lena!


Gäster :)


Dennis & Underbara Alexander!





Linda & Jimmie


Jag, Alice & Underbara Hanna- Matchande i blått!


Kaffe & Tårta-dax! Finaste Linda & jag

Alice hos sin fina Mormor!


Paketöppning


En del av alla underbara presenter Alice fick!




Tack så hemskt mycket för alla superfina presenter och mest av allt- för att ni ville komma!


Pussar & Kramar från Alice med familj





Kommentarer
Michaela

Åå vilka fina bilder =) Och tack själv för allt! =) Kramar

2011-01-25 @ 22:43:27
URL: http://http://michaelapauline.blogg.se/
Hanna

Dopet och allt var verkligen superfint! =) Tack själv för att vi fick komma! Du har verkligen en sååååååå fin dotter Jenny! Inte klokt vad söt hon är! Puss

2011-01-26 @ 08:01:06
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0