Blåbärsskog!


Idag har Peter, Alice, jag och Selma varit ute i blåbärsskogen och plockat massa blåbär! Peter plockade "för hand" och jag provade en bärplockare som vi hittade här i vår källare! Men nä, det är nog faktiskt bäst att plocka för hand... Peter hann iaf plocka lika mkt som mig... och då utan massa kvistar å blad å grejs... Lär ju ta tid att rensa väck allt bööös!
Så himla gott me blåbär... Tror de får bli paj av de! Borde räcka till 2... Annars får jag ut igen å komplettera!


Ja ni lär ju se vilken som är plockad med bärplockaren =)
Några smultron plockade jag i trädgården också =)

Ha en trevlig kvälL!
Kramar


Kommentarer
Hanna

Oj jissus vad blåbär!! Hur gick det att gå i skogen med vagnen? Elr gick ni längs en stig? Puss

2011-07-05 @ 21:12:00
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0