Kassler & Grönsaksgratäng



Vackra och goda råvaror :)




Dagens middag blev himla god! Testade ett recept jag hittade i en tidning nyligen... Tyckte att det lät som nåt fär mian smaklökar :)
Här kommer receptet:

Ca 800g kassler
1-2 röda paprikor
1 squash
10 cm purjolök
2 gula lökar
4 vitlöksklyftor
1 dl soltorkade tomater
2 dl creme fraiche (jag tog det dubbla)
Riven ost
Olivolja till stekning
Salt & Peppar

Sätt ugnen på 200 grader. Skiva kasslern och bryn den i en het stekpanna (struntar nog jag i nästa gång).
Skär grönsakerna, löken och vitlöken i bitar och stek i några minuter i lite olivolja.
Krydda med salt o peppar.
Hacka tomterna och blanda ner. I med creme fraichen.
Varva kasslern med grönsaksröran i en ugnsfast form och strö över riven ost.
In i ugnen i ca 20 min.
Servera med ris.

Jag hade en aubergine hemma så den åkte med den me :) Lite basilika hade jag i också.

Riktigt mumsigt :) Prova!

Pussar


Kommentarer
Hanna

Ser jättegott o fräscht ut! :) Puss

2011-03-16 @ 19:15:52
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Miss Teqila

ska nämligen testa denna rätt idag, dock körde vi på endast 2dl creme frech, kändes lite lite tyckte då jag ^^

2011-05-19 @ 18:56:54
URL: http://missteqila.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0