Kasslergratäng

Hej på er!
Ikväll lagade jag lite Kasslergratäng till oss. Himla käckt recept där man gör allt i en form.
Här kommer receptet!

(3-4 port)

3 ½ dl vatten
2 dl ris
½ purjolök
1 tsk salt
400 gram kassler
1 burk ananasringar
3 dl grädde
2 msk senap
1-2 krm basilika
1 dl riven ost

Smörj en ugnsfast form. Varva ris och purjolök. Höll över vatten och salt. sätt över folie och koka mitt i ugnen i 225 grader i ca 30 minuter.
Skiva kasslern.
Blanda ihop grädde, senap och basilika.
Ta ut riset efter 30 min och höj värmen på ugnen till 250 grader. Varva kassler och ananas. Häll över gräddblandningen och strö till sist över osten.
Gratinera i 250 grader i ca 15 min.


Mums!


Kramar på er!


Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander

Låter gott! :) Checkt att ha allt i en form ;) Puss

2011-10-02 @ 20:43:14
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0