Kvällens middag




Hejhopp!
Det blev till att improvisera lite med laxen! Jag blandade creme fraiche, philadelphia, citronsaft, dill, havssalt och peppar och bredde detta över laxen. Kryddade lite extra med citronpeppar och la över några skivor citron. Hade tänkt ha potatis till men den var visst slut så det fick bli klyftisar! :P Sen gjorde jag en sås typ dillsås på buljong(grönsaks), grädde, dill och div kryddor. Enkelt och gott! Kommer minsann göra detta fler ggr =)


Till efterrätt gjorde jag en chokladpudding/mousse med smak av apelsin...  Blev jättegott! Och vääääldigt mäktigt!
Här kommer receptet! Busenkelt!

100 g mörk choklad 70 %
2 dl vispgrädde
1/2 apelsin, rivet skal
3 msk florsocker

  • Bryt chokladen i bitar och lägg i en skål. Koka upp grädde, apelsinskal och florsocker i en kastrull. Häll gräddblandningen över chokladen och rör tills chokladen har smält.
  • Fördela i 3-4 glas och låt chokladsmeten svalna. Ställ den i kylen så att den blir riktigt kall.
  • Garnera med tex apelsinskivor, physalis eller passionsfrukt.
  • Man kan även vispa upp smeten när den svalnat, då blir det mer mousse, annars pudding!




    Jag serverade den med en klick vispgrädde.

    God natt på er!
    Hörs imorgon igen!
    Kram


    Kommentarer
    Hanna- Mamma till Alexander

    Där fick du din chokladmousse! ;) Maten ser himlans god ut! Puss

    2011-10-02 @ 20:45:31
    URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


    Kommentera inlägget här:


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback

    Jennys Blogg

    Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

    RSS 2.0