Världens godaste kasslergratäng

Idag lagade jag en supergod Kasslergratäng! Receptet hittade jag inne på MATPLATSEN
 
 
Här kommer receptet!
 

ca 4-6 port:

1 bit kassler ca 500 g

2-3 tomater

1/2 färsk ananas

 goudaost

1/2 purjolök

1 liten gul lök

3 dl grädde

2 dl creme fraiche

1 msk kycklingfond

1 msk mango chutney

1/2 msk kinesisk soja

salt & peppar

 

Skär kasslern i skivor. Strimla purjolök och lök och lägg i botten på en ugnsform. Skiva tomaterna och skär ananasen i bitar. Skär goudaost i centimetertjocka stavar. Varva kassler, tomat, ananas och ost och lägg över lökblandningen.

Koka upp creme fraiche, grädde, chutney, fond och soja i en kastrull. Smaka av med salt & peppar.Häll såsen över formen och ställ in i ugnen, 20-30 min tills den fått fin färg och osten smält. Servera med ris och en god sallad

Jag uteslöt Goudaosten...Strödde bara lite mozzarella över innan jag satte in det i ugnen..

 
Såååå gott!
Prova!
=)=)


Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander & bebis i magen

Kul att du lägger in lite recept! Bra med inspiration :) Ser mumsigt ut... är vrålhungrig nu och väntar på att Denne ska komma hem med kebab i bröd till mig ;) Puss

2012-09-02 @ 19:00:37
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0