Vinbärskakor

Hej på er!
Tänkte ge er recept på några riktigt goda kakor i mitt tycke! Jag gjorde vinbärssylt för ett tag sen och här kom det till användning =)
Receptet är egentligen till syltgrottor..Fått av bästaste HANNA Tror hon hade hittat det på nån blogg?
 
4½ dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
200 gram rumsvarmt smör
(sylt)
 
Blanda ihop torra ingredienser först och ha sedan i smöret. Arbeta ihop till en fin deg. Rulla ut i längder och dela sen i rätt små bitar som du formar till bollar. Lägg på bakplåtsapper på en plåt, platta till lite och gör ett litet hål som du fyller med sylt. In i ugnen på 200 grader i ca 10 min
 
När mina vinbärskakor hade svalnat hade jag på lite glasyr som jag gjorde på 1 dl florsocker och 1 msk vatten.
 
Vill man göra "vanliga" syltgrottor gör man nog bäst i att lägga varje boll i en form så att de inte flyter ut så mkt.
 
 
 
Supersmaskiga!
 
Kramar!


Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander & bebis i magen

Hade ju gärna velat testa de ;) Kan tänka mig att de är uppätna nu :P hihi puss

2012-08-17 @ 23:30:18
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0