Mysig och snöig tisdag

Tomtegröt till frukost. Inte Alices favorit... Hon verkar vara som sin Mor och föredrar Mannagrynsgröt :) Ögonen är inte alls pigga =(
 
Spännande att titta på plogbilen... eller "Taktooooor" som Alice säger
 
Alice & Tindra myser framför adventskalendern
 
 
Julduk på plats på soffbordet... Spännande att se hur länge de får stå så här för Alice.... ;)
 
Fina tjejer
 
Så vackert ute nu med all snö!
 
 
Fina pepparkakan som jag fick av min jobbarkompis Carina hänger i köksfönstret
 
Smarriga Mintkyssar
 
 
 
Hej på er!
Idag har inte Alice varit så pigg.... Hostar och hostar och näsan den rinner... Men ingen feber iaf! Och dagis ska hon inte till förren på fredag.
Trots förkylningen så var vi ute en stund idag... Säkert bra med lite frisk luft! Ingen risk att hon frös iaf, hade bylsat på henne massor med varma kläder....Vaaaaarm klagade Alice på när vi, var ute, hihi bättre de iaf ;)
Vi försökte oss på att göra snöänglar när vi va ute... Men de gick sådär... När Alice la sig ner i snön så sprang Selma förbi och råkade skvätta lite snö i Alices ansikte... Inte populärt om man säger så! Hon har varit en riktig argbigga idag den lilla damen.... Ibland påminner hon väldans mycket om "Lilla My" Haha, min lilla trollunge <3
Men sen sov hon ca 3 timmar på dagen så då va hon gladare när hon vaknade efter de =) Plus att bästisen/"låtsassyrran" Tindra kom över också och lekte med henne... Det är nog de roligaste Alices vet! När Tindra är här är jag inte värd nånting, Alice ignorerar mig fullständigt! Haha! Har inte alls tid med sin gamla mamma ;)
 
Lite mintkyssar har jag gjort också... Ett väldigt enkelt recept från Ica där man inte behöver koka smeten... Smidigt! Men blev väl kanske inte riktigt lika bra som när man kokar... Blev liiite kletigai mitten... Men hemskans goda blev de iaf och det är ju huvudsaken! Jag har nog smällt i mig halva burken nu!!
 
Ha det så bra så hörs vi nog imorgon igen =)
Kramar!
 


Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander och bebis i magen

Lilla gumman :( Hoppas hon är piggare nu!
Mmm risgrynsgröt som är så gott! ;) Iaf hemmalagat.. köpt är så där..
Låter som en mysig dag! Jag är så sugen på att baka wienernougat... ska jag göra i år :) Puss

2012-12-06 @ 13:05:58
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0