Pasta med Köttfärs och oliver




Recept från denna kokbok =)



Goddagens!
Igår hade jag en riktigt mysig kväll på jobbet =) Gillar att jobba fredagskvällar för det är alltid lite speciellt... Då lagar vi mat och så äter vi ihop allihopa, både personal och de boende :) Igår lagade jag mat.. Blev ett recept ur min kokbok "Kokbok för kära" som jag brukar göra :) Pasta med köttfärs och oliver... Tror inte att jag har lagt in receptet här innan så här kommer det!

Pasta med köttfärs och oliver
ca 4port

300 gram pasta (typ skruvar)
300 gram blandfärs
1 burk krossade tomater (gärna nån smaksatt typ basilika)
1 riven morot
10 svarta urkärnade oliver (jag tar en hel burk, hehe)
1 vitlöksklyfta
3-5 dl creme fraiche
riven ost

Koka pastan enligt anvisningar på förpackningen. Låt rinna av.
Stek färsen och blanda i riven morot och krossade tomater. Låt koka någon minut. Salta och peppra.
Lägg pastan i en ugnsfast form och häll över färsen. Lägg över oliverna. Pressa i en vitlöksklyfta i creme fraichen och bred sen över pastan. Strö över riven ost.
Gratinera högt upp i ugnen i 225 grader 10-15 minuter eller tills det fått fin färg. 
Servera med en stor sallad!

Var riktigt populärt på jobbet =)

Kramkram



Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander

Kul att ni hittar på lite sånt på jobbet =) Bra att du är duktig på att laga mat ;) hihi! Puss

2012-03-15 @ 21:34:30
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0