Stäppsalvia & daggkåpa



Idag körde jag & Alice bort till blekingeplantan i Nättraby.... Vi kom hem med Stäppsalvia, JätteDaggkåpa, Stjärnflocka(mörkt rosa), Rosenskära (en vit & en rosa) och så blev det en Trädgårdsnattviol också (som ju doftar heela underbart!

Jag drömmer om att i framtiden göra om i rabatten på framsidan ut mot vägen... Längst in i rabatten är det ju vackert röda rosor som såklart ska vara kvar... men utöver detär det liljor, massa massa smultronbuskar och div ogräs :P Men jag tänker mig den med de röda rosorna längst in mot huset, framför de vackert blåa stäppsalvior och längst fram i rabatten Daggkåpor! Tycker att Daggkåpans limegröna blommor passar sååå bra till Stäppsalvians blåa färg... Kanske även kan blanda in lite vackra blå Riddarsporrar.... hmm... Kul att fundera lite =)


Nattviolen jag köpte... Älskar blommor som är vackra och som dessutom doftar ljuvligt!


Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander

Så fina blommor du har =) Här är mest högt gräs och brännässlor som skymmer de blommor jag har :P Puss

2012-06-18 @ 11:09:51
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0