Soliga, lekfulla dagar

Det är så otroligt med sommar alltså... Man känner livet i sig =)=)
 
Igår satte jag och Alice fart och storstädade hennes rum. Tog även fram  en gammal dockservis i porslin till henne... Ojoj vilka kafferep hon har bjudit på nu! Hon älskar att pyssla och dona.... "Ska baja fixa lite mamma" låter de ofta här hemma =) Lilla gumman!
 
 
 
 
 
 
 
Nu har min blomsterlönn/klockmalva äntligen börjat blomma! Aldrig haft en sån innan, men så fick jag en med trädgårdsklubben jag är med i. Var spännande att se vilken färg de blev, läste att det finns många olika färger. Min är som ni ser starkt rosa med tydliga nerver. Får ta en bättre bild imorgon! Med på bild är också min fina ljust rosa pelargon som är ny för i år. :)
 
 
Idag tog Peter fram vår lilla pool! Två gånger badade jag och Alice i den under dagen. Himla skönt! Vattnet blir helt feseljummet :P:P Så ska de va! :P
 
Framåt kvällen stack vi bort till lilla Åsjön för ett kvällsdopp. Helt underbart! Är så glad över att vi har sjön så nära. Guld värt på sommaren! Jag var i och badade, men så värst varmt kan jag inte säga att de va.... Säkert bara 22-23 grader.... Jag som vill ha typ 26 grader iaf ;)
 

Peter och jag
 
Min lilla gumma! Var väldigt viktigt att tvätta håret :):)
 
Imorgon tror jag att det blir en tur till Kristianopel... Ska besöka Mormor & Morfars grav och kanske ta ett dopp i havet... Får se hur det blir.
 
Ha det så bra och njuuuut av värmen och solen! Snart är det höst igen!
 
Kramar på er
 
 


Kommentarer
Anonym

Fin blogg du har. Blev lite nyfiken på trädgårdsklubben du är med i vad heter den?

Svar: Hej och tack så mycket för dina fina ord! =) den heter "Min lilla trädgård" Du kan läsa mer om den här: http://kampanj.minlillatradgard.nu/
Jenny

2013-07-25 @ 22:01:54
Hanna- Mamma till Alexander och Ellie

Vilka härliga sommarbilder! :) Puss

2013-08-01 @ 22:35:06
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0