Kyckling med parmaskinka & balsamsås

 
 
 
 
Dagens middag! Kycklinglårfile som jag lindat i bacon med en krämig sås till.
 
 
 
Hej på er!
Idag testade jag ett nytt recept här hemma. Tycker att det blev riktigt gott! Jag älskar kycklinglårfilé, blir såå mkt saftigare än vanlig filé.
Här kommer receptet om ni vill prova =)
  • 500 g kycklinglårfilé
  • 1 tsk salt
  • 1 krm svartpeppar
  • 2 tsk oregano
  • 4 skivor parmaskinka (jag tog bacon)
  • 2 dl vispgrädde
  • 2 msk balsamvinäger (jag tar 1 msk till nästa gång, blev aningens för skarpt för min smak)
  • 1 msk konc kycklingfond
  • 2 st pressade vitlöksklyftor

Gör så här:

Sätt ugnen på 225°.

Krydda kycklingen med salt, peppar och oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt kycklingen och lägg i en ugnssäker form.

Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök. Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min.

Strö ev över lite färsk oregano.

Tips! Jag höjde värmen till 250 grader de sista minuterna för att baconet skulle bli extra krispigt.

 

 



Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander & Ellie

Oj så mumsigt det verkade! Puss

2014-03-09 @ 03:31:35
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0