Myskankor

Hej svejs!
Idag har jag, Peter & Selma varit ute på en riktig långpromenad! Vi var ute och gick i nästan 2 timmar Såå skönt! Var ju riktigt vårväder ute idag!! Vi gick in till Ronneby genom skogen och så tittade vi inom "Kärleksön" också. Såå mysigt där! Det har kommit dit massvis med Myskankor... Det är någon som har "dumpat" av de där... De lever inte vilda här utan folk brukar ha de som sällskap och som snigelätare. Stackarna! Frivilla snälla människor har fått förse de me mat nu i vinter och har tom fått knacka bort massa is från deras vingar. Stackars små ankor!! Tänk att det finns såna grymma människor!! Det är svårt att tänka sig hur såna människor tänker! kan inte fatta det! Likadant de som skaffar kattungar på sommaren å sen bara lämnar ut de i skogen/på vägen för att dö... Usch!
Jag älskar verkligen djur! När jag va liten hade jag en häst som hette Lotta. Hon var sååå go! Hon hade verkligen sin egna personlighet! Väldigt sällskaplig va hon! Ibland gick hon upp för vår "farstutrapp" (Lr va man ska kalla de) och ställde sig vid fönstret å tittade in! Och när mamma hade varit i affären å köpt morätter brukade hon knycka hela på sen och mumsa i sig :P ja hon va go Lotta.... Tyvärr blev jag allergisk mot henne så vi fick sälja henne =( Usch vad jag grät då!
När/om Peter å jag skaffar hus så hade jag velat ha lite fler djur... Kanske en hund till och kanske lite höns me... Gillar verkligen höns! De är ju såå söta och goa! Och det är ju så gott med ägg från ens egna höns! Katter tål jag ju inte så bra tyvärr, Eller egentligen är det väldigt olika... Vissa katter tål jag superbra medans vissa blir jag väldigt allergisk av... Får svårt att andas och blir snuvig å så. Synd! Katter är ju såå söta! menmen =(


Selma trixar ;)


De söta ankorna! jag hade med mig en halv bröblimpa till de. det gillade de! :)


Ankisarna =)


Scaryyyyyy!!!


Kärleksön =)

Ha det så bra!
Jenny♥


Kommentarer
Hanna

Ja jag håller med dig.. kan inte fatta hur vissa männiksor kan vara så grymma!

Hätigt med riktiga troll i skogen ;) hihi.. trädtroll..

Kärleksön har jag aldrig hört talas om.. blev många kära på den ön förr elr?? :)

Puss

2009-03-13 @ 11:41:06
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0