Muffins med lakrits

Hejsan!
Igår eftermiddag hade vi besök av John & Michaela. Var så längesen vi träffades allihopa så det var extra kul =)
Vi började med att äta lite mat....Blev fläskfilépanna med tranbär, timjan och enbär samt ris och sallad :)
 
 
 
Efteråt fikade vi med lite muffins som jag gjorde tidigare på dagen.. Provade ett nytt recept jag tyckte lät så gott... Nämligen på Lakritsmuffins! Mmmums för en lakritsälskare som jag :P
Här kommer receptet;
 
100 g smör
1 dl vetemjöl (60 g)
1 dl kakao (45 g)
2 msk lakritspulver (fanns bland bakgrejerna på maxi)
1 tsk bakpulver
3 st ägg
2 dl strösocker
1 dl mjölk
 
1. Sätt på ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret och låt det svalna.
3. Mät upp och blanda mjöl, kakao, lakritspulver och bakpulver. Rör ihop i en skål.
4. Vispa ägg och socker vitt och fluffigt. Sikta ner mjölblandningen i äggsmeten, tillsätt smör och mjölk. Vispa försiktigt ihop till en slät smet.
5. Fördela smeten i muffinsformar och grädda i mitten av ugnen i ca 20 minuter.
 
 (Jag gjorde muffinsarna mjölk och glutenfria så att Peter skulle kunna äta de. Bytte ut vetemjöl mot glutenfri mjölmix, tog "gott i maten" blandat med vatten istället för mjölk och tog mjölkfritt margarin, blev kanon!)
 
Sen hade ju jag tänkt göra en hallonfrosting till... men den blev inte som jag tänkt mig :P Så de fick bli hallongrädde till istället, och det var riktigt gott faktiskt! =)
 
 
Alice och jag strösslade med lite olika strössel :)
 
 
Gott tyckte Alice =)
 
 
Ela & John =)
 
Så roligt med lite besök :D Hoppas att vi kan ses snart igen <3 Alice tackar så mycket för paketen hon fick förresten, idag har hon varit ute och blåst såpbubblor :P
<3
 
 
 
 
 
Kram på er!


Kommentarer
Michaela

Tack själva för allt! Hoppas vi ses snart igen! Kramar <3

2014-04-11 @ 22:16:40
Hanna- Mamma till Alexander & Ellie

Vad roligt att de kom på besök :) Vilka godsaker du bjöd på som vanligt :) Puss

2014-04-11 @ 22:24:01
URL: http://imm0rtelle.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0