Arvid 2 månader



Hej på er!
Idag är det två månader sen vår älskade Arvid kom in i våra liv. Tiden går så fort, men samtidigt kommer jag knappt ihåg hur det var innan han fanns. 
Det blev ju, som med Alice en lite tuff start.. Denna gången gick ju iofs förlossningen bra, men jag fick ju livmoderinflammation igen.. Och även amningen trilskades.. Sen har Arvid problem med sin lilla mage.. Kramper och gaser.. Nu går jag på mjölkfri kost , Tycker att det har hjälpt en del!
När Arvid inte är ledsen och har ont är han såå glad! Är så mysigt! Riktigt bubblar om honom och hela han lyser upp!  Han gurglar mer och mer och försöker prata.
Han är riktigt stark i nacken nu och orkar hålla upp sitt huvud en stund. Han sparkar mycket med benen och fäktar med armarna. Är mer och mer intresserad av omgivningen. Han tycker att storasyster är väldigt intressant och rolig.
Idag var Arvid på BVC och blev undersökt av en läkare. Allt såg bra ut :)
Han väger 5135gram och är 55 cm lång.
När Alice var 2 månader vägde hon 5375 gram och var 58 cm lång.
Roligt att jämföra!

Alice två månader gammal❤️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0