Arvid 6 månader

HejHopp vad tiden går!
Arvid har redan blivit 6 månader! Och ska jag vara ärlig så är det NU jag känner att jag verkligen kan njuta av att vara föräldrarledig.. Ingen kolik alls längre... Och dessutom så accepterar han vagnen nu! Såå underbart! Just nu ligger han ute i vagnen och har snart sovit där i 1 ½ timme. Helt underbart! Älskade lilla pojk!!!
 
På hans 6-månadersdag tog jag fram stora kameran och fotade honom lite... Händer inte varje dag tyvärr!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vår lille busunge!
 
Arvid är till utseendet rätt så lik storasyster tycker jag, även om han har fått ett mer "eget"utseende nu eller vad man ska säga... Dock är han mycket olik Alice i sättet. Arvid är mer skojig/busig och jag tror att vi kommer få att göra med denna pojken i framtiden ;) Alice har ju alltid varit så lugn och snäll... Har knappt behövt ha grindar eller andra "skydd" Arvid kommer nog röja här sen när han blir större, haha! Han har sååå mycket bus i sina ögon! Han älskar när man skrämmer (bu!) honom och tycker om att banka med leksakerna. Han är väldigt glad för hundarna, men har redan dragit stackars Abbe så hårt i pälsen så han skrek (Abbe alltså)! Ajabaja på det! Han är, likt sin syster, väldigt glad för "riktig" mat. Älskar gröt med plommonpuré, potatis och ja - det mesta faktiskt! Banan är den absoluta favoriten! 
Han rullar fram och tillbaka när han ligger på golvet... Lyckas förflytta sig lite. Sitter själv korta stunder, men jag vågar inte lämna honom sittandes än. Han sover 2-3 ggr på dagen beroende på hur dags han kommer upp på morgonen. Han vill helst sova till 9,30 men dagarna storasyster ska till dagis får han allt pallra sig upp tidigare!;) Han har ingen spec tid han somnar vid på kvällen... Han går fortf och lägger sig med Peter & mig. Han vill inte ta välling än.. Men jag ska traggla lite med det så kanske man kan få till en rutin med att han dricker det i sin säng och sen somnar där. Nu sover han hela nätterna hos oss.
 
Nästa vecka ska vi till BVC, då får jag lite vikt och längd på honom =)
 
Kramar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0