Husvisning

God kväll på er!
Så ljust det är ute idag! Man kan inte tro att klockan är över 9 på kvällen... Härligt med sommarkvällar! Peter och jag har nyss varit ute med lilla Selmis. Nu blir de bara lite slappt framför tvn. Inte helt fel.
Idag har det inte hänt så mycket. Jag sov till kl 15 ungefär. Kände att jag behövde vila ut. Nu är jag ledig tills onsdag natt. När jag vaknade idag åkte vi nästan med en gång till Hasselstad för att gå på en husvisningen... Men tyvärr var det inget för oss... Huset såg jättefint ut på bilderna, men i verkligheten var det annat... Var massor som behövdes göras både invändigt och utvändigt. Så de får va! Blev lite besviken.. menmen... =( Varken Peter eller jag har lust att lägga ner så mycket tid och så mycket pengar på renovering. Aja, det dyker väl upp nåt hus till oss nån gång iaf!! :)
Nästa vecka/helg funderar vi på att åka till Mölndal/Göteborg... Hälsa på faster & Olga :) Tycker att det är så roligt att åka till Götet... Känns lite som hemma på nått vis.. Men det är väl för att vi alltid har varit där nåra veckor varje år ända sen jag var liten... Min pappa är ju uppvuxen i Mölndal, så min farmor har ju alltid funnits där liksom mina härliga fastrar, och även 2 systrar har jag ju haft där, men numera bor ju Helena i Amsterdam... Karolina oh pojkarna däremot bor kvar i Göteborg.

Peter och jag har suttit en lång stund ikväll och tittat på lite resor... Vi funderar på att åka iväg i 1 vecka till hösten... Vi vet inte riktigt vart... Men jag är lite sugen på Madeira eller någon Grekisk ö. Vi får se helt enkelt :)

Nu ska jag sätta på tvn. Hoppas ni mår bra!
Kramar från Jenny♥


Kommentarer
Hanna

Synd att huset inte va nåt att ha :( Renovering blir det ju nästan alltid om det inte är ett nytt hus. Hoppas att ni får det mysigt i Mölndal om ni åker dit! :)

Mysigt med utlandssemester... =)

Puss

2009-06-15 @ 22:19:20
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Jenny

Hehe jovisst... Lite renovering är ingen fara.. Men här behövde vi byta panelen på huset för den var sönder, tilläggsisolera, måla om runt fönsterna, slipa om vartenda golv inomhus, måla varenda vägg, fixa köket, fixa 2 badrum, fixa en hel övervåning för den såg inte klok ut! Plus att det var ett stoort uthus på tomten som va fallfärdigt... och så luktade de unket och skumt inne också.. skulle inte förvåna mig om de va fukt.. :/

hihi, Puss

2009-06-15 @ 23:11:01
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0