5 års kalas

Hej fina du!

Så vart det Lördag igen! Är det bara jag som tycker att tiden flyger fram? Redan en vecka in i Mars också! Våren brukar ju gå fort men inte såhär fort (om man nu kan räkna detta som vår?!) Idag visade Peter mig några Snödroppar som hade kommit upp i trädgården. Blev såå glad! Lika roligt varje år att se de allra första små dropparna :)

Idag har vi varit på kalas hos Peters systerson Elias som fyller 5 år på måndag. Stora pojken!! Elias är en riktig liten buspojk som alltid har glimten i ögat!
Det är ju väldigt roligt kalas, men ack så jobbigt det kan vara! Beror väl på att det var rätt många barn på kalaset. Blir sån hög ljudnivå.. Jag är inte riktigt van vid det!!  Menmen! Peters syster Anna hade bakat en jättefin tårta föreställandes en Pirat. Elias är heltokig i pirater. Den enda filmen som gäller nu är "Pippi på de sju haven" och nästan det enda han pratar om är "Jocke med kniven" och "Blodsvälte". Han är så rolig så lille Elias!


Jag, redo för kalas!


Elias med presenten från oss. Ett sjörövarskepp i lego med pirater å allt möjligt till.


Ludvig ville också leka pirat =)

Tårtan! Visst är den cool?? ;P


Efter kalaset orkade varken jag eller Peter laga mat, så det fick bli Kina! Inte helt fel. Idag tog vi "Supé för 2 pers". Då fick man varsin Vårrulle till förrätt. Till huvudrätt fick vi friterad kyckling, Biff med purjo, ris & Sötsursås. Till efterrätt fick vi Friterad banan m. glass. Och så köpte vi till varsin kaffe! Riktigt mumsigt! Tycker att det är så mysigt att gå ut å äta! Kostar ju inte så mkt heller, och så slipper man disken ;)


Dax för Kina!

Ha det bra!
Puss,
Jenny♥


Kommentarer
Hanna

Oj vilken häftig tårta Anna hade gjort till Elias =)Håller med om att ljudnivån lätt blir lite väl hög på barnkalas hihi... men men.. man får väl stå ut me det en stund.

Ja så härligt med vår! Visst är det vår nu, trots att solen inte tittat fram så mycket än. Jag blev så glad iag när jag hittade fullt med vårtecken i vår trädgård :D

Gott med Kinamat.. synd att inte min gubbe e så superglad för det. Puss!!! och ha en mysig söndag i Boda! <3

2009-03-08 @ 14:40:15
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0