Lilla Mormor

Idag har min mamma varit och hälsat på min mormor... Mormor är inte alls bra längre.... Mamma tror inte att hon kommer att leva många dagar till. Läkarna misstänker att mormor har cancer i magen och att det har spridit sig till bland annat levern. Eftersom mormor är så dement och gammal finns det inte så mkt att göra. Hon får bara smärtstillande. Nu har hon tydligen slutat att äta också... Och kan bara säga "ja" och "nej". Stackars lilla mormor. Det är konstigt att det inte känns lättare när man vet att hon är gammal och sjuk... Men det spelar liksom ingen roll.. Bara tanken på att jag förmodligen aldrig mer kommer kunna krama min mormor känns fruktansvärd. Jag är så rädd för att jag kommer att glömma också.. Har ju massa små minnen som jag inte vill ska försvinna. Tänk om jag kommer att glömma min mormors röst? Som tex när hon kallar mig "lilla pian".... Man skulle ha en liten burk där man stoppade i sina minnen som man absolut inte vill glömma, och som man kan ta fram och titta på när man har lust. Kort i all ära... Men det är ju inte utseendet man är mest rädd för att glömma.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0