Glukosbelastning

Hej på er!
Idag har jag varit på MVC och gjort en Glukosbelastning för att kolla så jag inte utvecklat Graviditetsdiabetes. Kom dit kl 8 på morgonen, fastande, fick inte äta lr dricka nåt efter kl 24 inatt... så var rätt törstig och lite hungrig!! Fick dricka ett stoort glas med Sockerlösning... Var inte så himlans äckligt faktiskt... Smakade typ som vääldigt stark saft... Brännde lite i halsen bara... Sen fick vi komma in till Barnmorskan och prata lite och lyssna på lilla hjärtat... Det slog så fint så... =) Men hon verkar minsann vara en livlig liten busa! Inte still alls, utan verkade bli mkt irriterad på Bms undersökningar :P Sparkade och fäktade... hehe... Lilltjejen! Växer som hon ska gör hon också... Skönt! SF (Symfys fundus) måttet var 28 cm precis som det ska i vecka 28 =)
När undersökningarna var klara fick vi sitta ner i ett väntrum... Kl 10 skulle jag ta blodsockervärdet och få veta hur de låg till... Men jag började må mer och mer illa... Och kvart över 9- halv 10 fick jag springa och kräkas upp all otäck sockerlösning... Bläää... Men de gjorde nog inget.. hehe... Tog sockret med en gång och kollade och det var bra... Under 10 var bra sa Bm och jag hade 4.9 så det var ju lugnt.... Men usch så konstigt jag mådde efteråt... Kallsvettig och skakig å så... Blä... men vi åkte och köpte lite goda Contan-frallor och körde upp till Elina m fam och åt frukost efteråt... Trevligt!
Skönt att ha glukosbelastningen gjord nu iaf!!!

Nä, nu ska jag ta och lägga mig i soffan och vila lite.
Ha de bäst!
Puss


Kommentarer
Hanna

Usch vad jobbigt att du kräktes av det! :( Hoppas du inte känner av det nu ikväll.

Skönt att värderna var så bra.. då kan du fortsätta baka dina goda kakor ;) Puss

2010-08-12 @ 20:44:28
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0