Gädda

Hejsan!
Igår när jag var hemma i Boda fick jag en jättestor och fin Gädda av pappa! Han hade varit och fiskat upp den i en sjö i närheten. Pappa hjälpte mig att ta av huvudet och ta ut allt inne i den..
Så idag skulle jag tillaga den... Letade efter recept på nätet, men hittade inget som föll mig i smaken.. Så jag improviserade lite!
Jag rev skal från en Citron och hade i samt citronsaften också.. Sen hade jag i Dill, Citronpeppar och så fyllde jag den med finstrimlad purjolök.. lev helt otroligt gott faktiskt! Superfint "kött! En av de godaste fiskarna jag ätit! Mycket godare än lax!



Gäddan innan den åkt in i ugnen!


Färdig! :D


Vi hade Potatismos, Hollandaisås och kokta grönsaker till. Egentligen hade jag tänkt ha vitvinssås till, men hade tyvärr inget vin hemma :(

Så jag kan verkligen rekommendera Gädda! Annars har jag alltid hört att det inte är gott att äta.. Men det stämmer verkligen inte! Utomlands är Gädda en riktig delikatessfisk.
Kanske blir det det i Sverige också!


Puss på er vänner♥


Kommentarer
Hanna

Mums vad gott det ser ut!

Jag blev så sugen på fisk igår när du sa att du skulle äta det..så idag när jag var i stan så åt jag det på Åhléns! Mumsigt!



Puss

2010-01-26 @ 16:45:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0