Läkarbesök

Hejsan!
Nu har jag och Selma precis kommit in efter en långpromenad! Känner mig riktigt trött och tung i fötterna nu... Men härligt var det! Går ju inte att gå några långa promenader på dagarna så det får bli framåt kvällen istället. Idag har jag jobbat till kl 14. Efter jobbet körde jag bort till ÖB och köpte mig en solstol! Så i den har jag legat och slappat och halvsovit nästan hela eftermiddagen! Härligt härligt!

Igår hade jag en riktigt bra dag! Slutade jobbet vid 13-tiden, åkte hem och tog ut Selma och sen körde jag in till Ronneby... Först blev det ett besök hos en Doktor på MVC... Hon hade lite frågor ang mina tillväxthormoner som jag tog under flera år som yngre. Men det var inga problem med det! men det bästa av allt var att hon sa att jag visst kunde använda kortisonsalvor till mitt eksem :D Åh vilken lättnad! Hon gav mig också namnet på några receptfria allergitabletter som också funkar!! :D de på apoteket är ju helt värdelösa... om man frågar om en viss sorts medicin får användas under graviditet slår de ju bara upp på Fass.se... kan jag ju lika gärna göra hemma! Och där står ju i nästan alla fall bara att det inte finns tillräckligt med studier om det så de kan inte rekommendera det... blablabla... så det var verkligen skönt att få prata med en läkare som visste vad som funkar och inte :) och skönt även att reda upp lite frågor som jag hade ang tillväxthormoner... men det visste hon inte jättemkt om visserligen...Men skönt att veta att om vi blir oroliga för att bebis inte växer så ska de absolut gå vidare med det och göra undersökningar. Men iofs så var ju jag "normalstor" när jag föddes så det ska nog inte vara några problem :)

Efter läkarbesöket blev det lite shopping till mig och till bebis... rea överallt nu ju!!
Och på kvällen, närmare bestämt kl 21.15 var det äntligen dax att se "Eclipse" på bio! Den hade ju premiär igår! ÅhÅhÅh så bra den var! Vill se den igen!!! Hihi! Beroendeframkallande! :P

Nej nu ska jag slänga upp mig och mina fötter i soffan :P
Ha en trevlig kväll!
Kramar 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0