Barnmorskebesök

God kväll!
Idag var det dags för ännu ett besök till Barnmorskan Carina. Hjärtat slog på bra och mitt SF-mått låg på 36, dvs precis där det ska =) Skönt att bebis växer som hon ska! Däremot är hon inte fixerad än den lilla busan!!
Och när Barnmorskan kände på magen blev hon osäker på om det verkligen var rumpan som var uppåt eller om det kanske var så att bebis ligger i "säte". Bebis ligger så högt upp, under/bakom mina revben så det gör det tydligen svårare att känna hur hon ligger. Så vi fick göra ett ultraljud  för att verkligen se hur hon låg... Men det var huvudet som var neråt!! Phuuu! Någon vändning känner jag ju inte att jag gärna vill vara med om precis! Hann bli lite nervös, men det var roligt att få se det lilla livet igen!!
När barnmorskan klämde och klämde på min mage blev Peter orolig för att det var två bebisar hon kände!!! hehe... de hade ju vart nåt!! Vilken surprise!! Men då hade jag nog varit liiiite större!!!
Men jag fattar inte hur bebis ligger faktiskt.. Hon ligger ju tydligen med huvudet neråt då iaf, men ibland känner jag rumpan uppe på höger sida av magen och ibland känner jag de små fötterna samt knäna där.... hur mkt kan hon egentligen flytta sig nu?? Känns som att det borde vara trångt... hmm...
Ikväll har hon varit superaktiv där inne i magen! Så roligt! Man riktigt ser hur hon drar fötterna/knäna mot min mage... *Mys* och hela magen förflyttar sig! och rätt som det är sticker det ut en liten "klump" - rumpan! Hihi! Myspys! Jisses vad jag kommer sakna det när graviditeten är över... Så tomt det lär kännas i magen... :/


När besöket var avklarat tog vi lite lunch på "Café & Matsal"  Pannbiff, potatis och gräddsås blev det... Mmmmums!!




Ha det bäst!
Kramar


Kommentarer
Hanna

Skönt att det gick bra hos bm =) Nu är det inte många besök kvar där hihi ;)

Så mysigt att luncha ute.. så gott med pannbiff me =)Puss

2010-10-13 @ 09:11:47
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0