Nattligt besök

Hej på er!
Ja inatt blev Peter och jag minsann lite uppskrämda!! Kl 04.15 ringer det på ytterdörren... Jag trodde först att jag drömde och Peter fattade inte ens vad det var som lät :P Man är ju lite trött så dags om man säger så!! Vi tittade ut genom vårt sovrumsfönster och såg då att de stod en bil på tomgång på gården... Och det ringde och ringde och ringde på dörren... Så Peter fick gå och öppna... jag vågade inte!!! :P Utanför stod tidningsbudet med en gammal gubbe... Tidningsbudet sa att gubben säger att han bor här.... Så då kopplade Peter fort att det var den gamla ägaren till huset... Han bor numera på ålderdomshemmet här i Boda och är lite dement/förvirrad... Så Peter tog in honom i huset och tidningsbudet körde iväg igen... Stackars "gubben" (som är 89 år) var rejält kall men annars pigg... Jag tog telefonen och ringde hem till mamma (som ju jobbar på ålderdomshemmet) för jag hade inte numret dit... Och de stackarna där hemma blev ju säkra på att det var dags för mig att föda!! Haha... Herregud sån cirkus :P Men mamma ringde ålderdomshemmet så de fick komma och hämta "gubben" Stackarn... Har riktigt ont i hjärtat för hans skull... Han skulle ju bara gå hem...  Vilken tur att han inte blev överkörd av alla timmerbilar som kör här förbi... Usch! Kunde gått illa! Och kallt var det ju också... 2.5 minusgrader... Tänk om han hade trillat någonstans här längst med vägen och blivit liggandes... UschUsch!
Var iaf trevligt att träffa den gamla ägaren... han verkade vara en riktigt go gubbe!!

Efter den natten fick de bli en lugn dag... Jag somnade inte om förren vid 7.30 typ... så jag var lite trött sen när jag vaknade vid 11... Och Peter är fortfarande inte bättre i sin förkylning... : /
Hoppas han mår bättre imorgon! Då är det dags för ett extra besök hos barnmorskan... ska kolla mitt blodtryck igen. Hoppas inte det har stigit! Sen ska vi städa klart i lägenheten me är det tänkt...

Så nu blir det sova för min del!
Ha det bäst!
Kramar


Kommentarer
Hanna

Åh stackars lille gubbe! :/ han lär ju inte känt igen sig i sitt hus iaf.. för ni har ju ordnat och målat en hel del... först trodde jag det var polackerna som bodde där innan när jag såg att ni skrivit om det på fb. Det hade ju varit lite mysko..

Demens är ingen rolig sjukdom. Hoppas man slipper det när man bli gammal! Puss

2010-10-28 @ 08:44:29
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0