Vecka 37



"Nu är det vanligt att känna förvärkar. Livmodern blir hård i ungefär 30 sekunder och sedan slappnar den av. Dessa sammandragningar ska inte göra ont. Ofta stiger nu känslan av spänning och förväntan ju närmare förlossningen du kommer.

Barnet är ca 35 cm långt från huvud till stjärt och vikten ungefär 3 kg. Nu betraktas barnet som fullgånget och är redo för sin resa till livet utanför livmodern. Får du värkar i denna vecka försöker man inte hindra förlossningen från att komma igång. Det finns forskning som tyder på att barnet själv producerar hormoner vilket signalerar att det är för trångt och det leder till start av värkar.

Under graviditetens större del har barnet förlitat sig på dig för att slippa infektioner, men under tiden har hon eller han också byggt upp sitt eget immunsystem. Efter födseln fortsätter detta att utvecklas och stärks även genom amning."


Kommentarer
Hanna

Har du haft några förvärkar än? När tror du och när tror Peter att bebis tittar ut? :)

Puss

2010-10-06 @ 11:21:14
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Jenny

Ja jag har haft en hel del förvärkar... och sammandragningar också.. Varje dag typ..

Hmmmm.. Jag hoppas på typ en vecka innan Bf :P Men hon är välkommen när som! =) Bara man slipper gå över allt för länge bara...

Vad gissar du på?

Tror du fortfarande att er lill* bebbe kommer efter Bf?

Puss

2010-10-06 @ 11:24:50
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Hanna

Ja man får hoppas att man inte går över förlänge.. drygt redan efter en dag över kan jag tänka mig.

Jag tror nog hon kommer titta ut antingen nu i oktober.. eller senast på er bf dag... :) Spännande!Ska bli så kul att se er lilla bebis sen och gosa med henne <3



Ja.. jag är bombsäker att jag kommer få gå över iaf en vecka med vår lille pojke :)



Dennis tror dock att vår flicka föds 10-11-12 :P



Haha.. så får se vad det blir :)

Stor puss

2010-10-06 @ 22:25:14
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Glasgow

Advice about How To Lose Weight Effectively and Safely-Different Weight Loss Diets-Choose the Diet that Suits You.

2011-05-16 @ 10:25:43
URL: http://glasgow.blogimagine.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0