Kyckling & Pannacotta

Hej på er!
Fyameja va trött jag är idag!! Tror att jag ska gå å lägga mig snart... men har en del grejs jag behöver göra innan...
Ikväll tillagade jag en hel kyckling för första gången! Blev riktigt gott! Först blandade jag till ett typ kryddsmör lr va man ska kalla de... smör, krossad vitlök, salt o peppar... å så stack jag hål på skinnet å pillade in smör där under... å smöret som blev över gnodde jag in hela kycklingen i... Sen in i ugnen... hällde på en liiiten skvätt vitt vin me så de inte skulle koka torrt... sen gjorde jag en sås på skyn som blev... plus lite grädde och timjan.... Mumsmums!!
Till dessert gjorde jag Vaniljpannacotta med hallongelé... Nytt recept.... Blev gott :)


Kycklingen!


Och Pannacottan :)

Imorgon blir det kalas för Elias som fyllt år för ett bra tag sen! Ska blo skoj! Så nu får de bli lite paketinslagning!
Trevlig helg på er!
Puss å Kram


Kommentarer
Hanna

Ååh mums, ser jättegott ut! :) Så fina serveringsglas.. eller är det Peters Whiskey-glas? ;)

Puss

2011-04-10 @ 19:44:40
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0