För 9 månader sen...

....Föddes världens vackraste lilla Tös... Vår Alice♥

Underbara unge...
För 9 månader sen låg vi just i skrivande stund på BB och sussade gott alla tre.
Alice sov som en stock första natten... Andra (eller om det möjligtvis var tredje) natten däremot skrek lillan heeeela natten! Stackars de andra som låg i vår korridor... De fick nog inte heller så mycket sömn! Haha!

Det som jag tycker är så otroligt sorgligt är att jag mådde så dåligt den första tiden... Jag var så otroligt trött och riktigt håglös... Orkade ingenting! Dumma livmoderinflammation (jo jag skyller allt på den!) Sen tycker jag i efterhand att jag skulle blivit igångsatt... Tycker att de inne på förlossning gjorde fel. Tycker inte att man ska behöva gå flera dagar hemma med värkar utan att kunna varken äta eller sova. Har inte riktigt kunnat släppa detta än... Jaja, ska sluta älta nu! :P



9-månaderstjejen!

Det är så mycket som händer just nu! Alice kryper mkt, men hasar en del framåt fortfarande... Hon ställer sig upp mot allt möjligt! "Pratar" mer och mer... På mornarna när hon vaknar brukar hon säga " aMamma,mamma,ma" och kommma ålandes till mig för gos♥ Om jag går ut från rummet när hon är på golvet brukar hon "säga" samma sak och åla efter mig snabbt som attan! När man säger "Hej,hej" och vinkar, vinkar hon tillbaka och säger "äj äj"... Annars då? Hmm..... Hon är otroligt glad för Selma... Selma får knappt va ifred för henne nån gång! Ibland för jag "rädda" selma genom att lyfta upp henne på kökssoffan! Och om lilla damen Alice är arg så kastar och bankar hon med närmsta grej/leksak! Humör har hon allt! Hon har fått smaka leverpastej på mackan istället för mjukost... Men fyyyyy va äckligt hälsar Alice! Klöktes och blev skiiitarg när hon fick det! Pannkakor däremot fick hon smaka häromdagen och det var smaskigt =)




Kommentarer
Hanna

Grattis igen till fina söta underbara Alice! <3 Pusssss!

2011-08-07 @ 19:19:02
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0