Julaftonsmorgon

Natten till julafton sov vi över hos Alices Farmor. Himla mysigt tyckte Alice, som tom var vaken till kl 23!! :O Alice är såå glad för katterna Morris & alfons... Ville kela med de hela tiden =)
På Julaftonsmorgon hade tomten kommit och lagt lite paket i våra strumpor! Tack snälla tomten! :D


Alice myser med katten Alfons


Julfrukost hos Alices farmor


Samlade :)


Ebba, Ellen med sin lillebror Edvin i famnen och Tuva bakom granen ;)


Barnen (och Maria, hihi;)) har samlats vid granen i väntan på julklappsutdelning :)


Alice mös med sin stora favorit Johan!


Faster Maria, Edvin & Gamlamormor Karin!




Alice fick fina paket! Av farmor, Ulf & Maria fick hon en leksak och en tröja. Av gamlamormor Karin fick hon en jättefin tavla som Karin broderat! =)






Sen spelade vi vuxna "Paket-spelet" Alla hade med sig varsitt paket (för ca 25kr) som lades på ett bord... Sen slår man tärning, får man 1 eller 6a får man ta ett paket... När alla paketen är "ute" ställer man en klocka på t.ex 20 min och så fortsätter man och slår som innan bara det att man nu tar paket av varandra... när tiden sen va ute så fick man ju behålla de paketen man fått =) Skoj va de! Jag fick med mig en tändare hem och peter fick med sig diskborstar! haha!


Spelet är igång =)


Peters mamma hade koll på klockan och när det var 2 min kvar sa hon till, då blev det stressigt värre!! :P


Tack för en rolig dag och för god frukost!
Kramar



Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander

Å vilken bamsefrukost! Julklappsleken har jag aldrig lekt, men har hört att den ska va rolig :) Puss

2011-12-27 @ 08:14:08
URL: http://im


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0