Citronkladdkaka

Här kommer ett recept på en riktigt smarrig kaka! Citronkladdkaka! Provade att baka det häromdagen och tycker att det blev riktigt gott :) Gillar att ha citron i kakor... Blir sån frisk och härlig smak!




CITRONKLADDKAKA


  • Smält smöret i en kastrull. Låt svalna.
  • Smörj en rund form, ca 20 cm i diameter.
  • Tvätta citronen med diskmedel och torka den torr.
  • Riv citronskalet på ett rivjärn.
  • Skär citronen mitt itu och pressa ur saften.
  • Knäck äggen och häll på strösocker i en bunke.
  • Vispa ägg och strösocker till en ljusgul fluffig smet med elvisp.
  • Tillsätt vaniljsocker, rivet citronskal och citronsaft. Blanda till en jämn smet.
  • Tillsätt det smälta smöret och vetemjölet. Blanda till en jämn smet.
  • Häll smeten i den smorda formen.
  • Grädda mitt i ugnen i 150°C i ca 35 minuter

    Servera gärna med vispgrädde eller glass!
    Mums :)
  •  



    Kommentarer
    Cissi

    Låter gott! Den ska jag prova.

    2011-02-19 @ 20:57:15
    URL: http://cezilija.blogg.se/
    Hanna

    Hm, jag är inte så glad i , när det är lite segt så där? Puss

    2011-02-24 @ 09:20:33
    URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


    Kommentera inlägget här:


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback

    Jennys Blogg

    Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

    RSS 2.0