Färsfyllda Auberginer

Hej på er!
Idag gjorde jag en av mina absoluta favoriträtter till lunch... Färsfyllda Auberginer! Jag är tokig i Auberginer!
Jätte-enkelt att göra också... Tror att jag läste receptet inne på Tasteline för väääldigt längesen... Fast jag brukar inte göra som de står där... Så här gör jag!


Aubergine!


Delas på längden och fruktköttet gröpes ur och hackas.


Stek fruktköttet, 1 hackad gul lök och lite blandfärs.
Häll på lite grädde eller Creme fraiche så de blir lite "gojsigt".
Krydda med Salt, Peppar och Curry (mkt viktigt med curryn, den gör hela rätten!)
Strö över riven ost och Persilja.

In i ugnen i ca 200-225 grader tills osten fått fin färg.


Klaaart!
Enkelt-penkelt!

Ska man ha de som förrätt/lunch tycker jag att man bara kan äta detta, men ska man ha de till middag brukar jag ha CousCous/Bulgur och Tsatziki till :)


Kommentarer
Hanna

Åååh du bara läskas! :P Det här kan vi äta nästa gång vi ses hemma hos nån av oss! :) Puss

2011-02-18 @ 09:57:20
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0