Parfait

Hejhopp!
Idag experimenterade jag lite här hemma... Gjorde Parfait med Citron och Violsmak! Provsmakade nu ikväll och måste säga att de blev riktigt gott! Dock skulle jag nog inte ha rivit ner skal av citron utan tagit citronsaft istället... Man kände citron"flisorna" rätt så tydligt.. menmen, de vet jag till nästa gång =)
Parfait är riktigt enkelt att göra faktiskt!
3 äggulor och 3 msk florsocker vispas fluffigt och blandas med 3dl vispad grädde.
Sen är det bara att smaksätta med vad man vill... Passionsfrukt, frysta bär, vanilj eller va man nu vill ha (Jag tog rivet skal av en citron samt viol-extrakt) :)
Sen ska det frysas i minst 3-4 timmar innan man äter det...
Mmmums =)


Riktigt gott!


Kommentarer
Hanna

Åh nice med viol.. det är ju såå gott! Får nog provas nån dag framöver *=) Puss

2011-02-15 @ 12:37:42
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0