Orättvist



"Idag är en riktigt jobbig dag. Tårarna rinner inte, utan de sprutar. Det verkar inte finnas någon hejd på min gråt.
Jag är rädd. Jag har panik, jag mår illa, blir yr och emellanåt skakar jag som om det vore 45 minusgrader och jag inte hade några kläder på.
Jag tittar på mitt barn som ler med hela ansiktet och tittar nyfiket på mig med stora, blå ögon.
Jag vill inte att han ska ha ont. Jag vill inte att han ska vara sjuk.
Jag vill inte att han ska dö.
Och inget kan jag göra åt någon av de tre nyss nämnda sakerna. Jag vet att tiden kommer. Jag är så rädd att jag vet varken ut eller in"

http://hannasblandning.blogspot.com/



Alla vi som har BLT har ju idag kunnat läsa om lille fina Hugo i Karlskrona som lider av en mkt svår sjukdom... "Junktional Epidermolysis Bullosa Herlitz"... Usch va orättvist... stackars lilla barn.... stackars familjen.... Uschuschusch! Har varit inne och läst mammans blogg nu ikväll... Mina tårar bara sprutar.
Jag kommer så väl ihåg en annan liten pojk, Tille, som också led av samma sjukdom... Brukade läsa hans mammas blogg... Usch va hemskt det var den dagen han dog. Så fruktansvärt. http://www.aftonbladet.se/halsa/article11542314.ab


 Jag är så oerhört tacksam över att Alice är frisk... Men samtidigt så oerhört rädd att något ska hända henne... Det är den värsta delen med att vara förälder... denna ständiga oro... Tänk om något händer henne? Hur skulle jag överleva det?


Kommentarer
Linda

FY! jag läste tidningen och tyckte att det var hemskt. Men ännu hemskare var det att läsa hennes egna ord och känslor. jag gråter som ett barn :( Hemskt att behöva gå igenom något sådant.. En mamma ska ju aldrig överleve sitt barn. FY!

2011-06-04 @ 22:15:11
Ellen

Jenny om dina tårar rinner och du mår illa så kan det vara att det ska bli åska och gräs,pollen mm, om du är allergisk

2011-06-05 @ 16:37:36
Hanna

Usch ja det är så fruktansvät hemskt! Det värsta är om ens barn skulle bli så sjukt :(O se det lida så :( Både Dennis och jag har gråtit floder när vi läst hennes blogg.. Dennis vet vem pappan är. Puss

2011-06-08 @ 15:22:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0