Rabarbermuffins

Idag bakade jag Rabarbermuffins... Provade ett nytt recept.. Och det blev såååå gott faktiskt!


Redo för ugnen! Tryckte ner lite hallon som jag hade i frysen :)



Alice låg snällt på en filt och lekte medans jag bakade :)



TaDaaaaaa! Mumsfillibabba!

Här kommer receptet:

125 gram smör (rumstempererat)
2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
Ca 2 rabarberstänger

Blanda smör och socker och rör sedan i äggen, ett åt gången. Skär rabarbern i tunna skivor. Blanda ner övriga ingredienser och häll smeten i muffinsformar.  Grädda i 175 grader i 15 minuter.
Jag stack som sagt ner lite frysta hallon i också... Hallon och rabarber passar ju så himla bra ihop =)
Jag hade de nog inne liite längre i ugnen.... närmre 20 min.



Kommentarer
Hanna

Jymmiiiee! Dem såg riktigt goda ut! Blev de söta.. eller mer syrligsöta? Puss

2011-06-08 @ 15:14:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0