Carbonara A' la Jenny

Idag gjorde jag Pasta Carbonara för första gången. Var för har jag inte gjort de tidigare???! Himlans gott ju! mycket godare än köpe...



Det här behöver du:

200 gram Spagetti
1 pkt bacon
1 liten gul lök
1 ägg
ca 0.5 dl grädde
Olivolja

Såhär gjorde jag:
Koka upp vattnet till pastan och häll i pastan o koka enl anvisning. Skär under tiden bacon i rätt små bitar och knaperstek i lite olivolja. I med finhackad gul lök och stek mjuk. Blanda ägg o grädde. salta o peppra.
När pastan kokat klart, häll av vattnet och blanda i ägg-grädd-blandnigen och i med bacon o lök.
Fäääärdigt!
Egentligen ska man ju ha Parmesanost i... men det har ju inte jag :P Och vid serveringen ska man ju gärna lägga på en rå äggula... Men de känns lite otäckt tycker jag så de skippade jag. :)


KramBanan


Kommentarer
Hanna

Gottigt!! Hoppas Alexander blir mer glad för pasta än Dennis! Annars får du bjuda mig på det nån gång ;D h ihi Puss

2011-03-29 @ 20:53:17
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0