Cupcakes




Hej!
Här kommer receptet på Cupcakesen jag gjorde för några veckor sen =)

Ca 16 st

4 msk kakao
1 dl kokande vatten
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpuver
1 tsk salt
2 tsk vaniljsocker
100 gram smör
1½ dl socker
2 ägg
200 gram mörk choklad

Blanda ner kakaon i det heta vattnet och rör tills alla kakao är upplöst.
Blanda mjöl, bakpulver, salt o vaniljsocker i en skål.
Vispa smöret o socker mjukt, tillsätt äggen.
Häll i mjölblandningen och blanda väl.
Hacka chokladen och tillsätt den sist tillsammans med vattnet blandat me kakaon.
Häll smeten i formar och ställ in i ugnen på 175 grader i ca 20 min.

Moccafrosting
100 gram mjukt smör
1 paket florsocker
3 msk kakao
2 msk kallt starkt kaffe

Vispa smöret mjukt och tillsätt florsockret lite i taget.
Rör sedan i kakao och kaffe,
Spritsa eller klicka ut på dina Cupcakes!

Jag tog inte alls så mkt florsocker i som det står i receptet... Tycker att det blev bra ändå! Blir så hiskeligt sött om man tar ett helt paket... uscha! Tog bara så pass så det gick att spritsa...


Puss!


Kommentarer
Hanna

Åh vad du läskas! Ser otroligt gott ut och dem är jättefina! =) Pusss

2011-03-22 @ 20:14:39
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0