Våffeldagen


(Bild lånad från Arla.se)



Hej på er!
Har ni ätit några Våfflor idag på "Våffeldagen"? Jag gjorde, för första gången smeten själv. Hörde att det är massa otäcka tillsatser i köpe-mixen. Och himlans lätt var det ju att göra en egen smet! Bara mjöl, vatten & vispad grädde.... Och så smör att smörja in våffeljärnet med. Gottigottgott! Mamma och Lukas gick så lämpligt förbi vårt hus just när jag skulle börja me smeten så de blev invinkade =)
Har varit ute i trädgården och grejjat idag igen... Jag lyckades med att ta sönder spaden som vi köpte i förrgår! Måste varit kass kvalitet på den. Va ju inte så dyr...

Hoppas ni har en bra kväll med massa fredags-mys!

Kramar♥


Kommentarer
Hanna

Jaaajemensan, här blev det våfflor! Men med otäcka tillsatser ;P hihi men gott va det minsann! =)

Du är för stark Jenny!! Nu får ni köpa en ny spade juu.. eller går den att laga? =) Puss

2011-03-25 @ 22:00:38
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Jenny

Haha, ja men de funkar ju de me :P Har alltid ätit de innan :P Blev de mer frasigt med kolsyrat vatten? Har aldrig provat de =)

Haha tja, jag gillar ju tejp så får väl prova me de ;)

Pusssss

2011-03-25 @ 22:33:16
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Anonym

inte jag :( för att våfflorna va slut snyft

2011-03-27 @ 20:56:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0