Tårta på tårta på tårta

Ja igår på kalaset blev det då mycket tårta om man säger så!
På första kalaset hade jag gjort två stycken frysta marängtårtor som bestod av krossade maränger, chokladsås och en röra på vispad grädde och uppvispad creme fraiche.. Alla mjölkprodukter bytte jag ut till laktosfria alternativ... sen dekorerades det med färdigköpta marsipanrosor, jordgubbar och kiwi. Tycker att tårtorna blev friska och goda om än lite mäktiga... men det ska ju faktiskt tårtor vara! ;) Kommer absolut att göra de fler gånger!

Sen på det andra kalaset bjöd vi på supergoda smörgåstårtor som Elina & Johan hade gjort... mmmmm så goda! De var lite annorluna än va smörgåstårtor brukar vara... Innehöll bacon, gräddfil, majonäs, chilisås medmera (jag tror det iaf, är faktiskt inte säker på vad den innehöll) Himla god var den iaf! :D

Till kaffet hade Elina och jag gjort varsin tårta. Elina hade gjort en smarrig "godistårta" med sylt, banan och vaniljcreme som fyllning. Mumsmums! 

Jag gav mig in på att göra en tårta med sugarpaste-täcke... lite åt Prinsesstårt-hållet... För att vara första gången så får jag väl säga att det gick hyfsat bra iaf! Jag köpte färdiga chokladtårtbottnar (lite får man väl fuska!) ;) Sen fyllde jag den med Daimfluff (hacka daim och lägg i en kastrull med grädde och låt daimen smälta, stå kallt och sen vispa upp till fluff) och så fyllde jag den med Mango/passionfruktsmousse (köpt) Sen täckte jag hela tårtan med smörkräm och till sist började det jobbiga... Att kavla ut sugarpasten och sen lägga över som ett lock... Pastan sprack lite tyvärr, men det täckte jag över med lite dekorationsblommor som jag gjorde i flowerpaste och sugarpaste... Gjorde även en liten krona i flowerpaste :) 

Här kommer lite bilder!

 



Kommentarer
Hanna- Mamma till Alexander

Sååååååå fin tårta du hade gjort gumman och supergod! Alla tårtorna var jättefina o och likaså smörgåstårtan som var mums! Puss

2011-11-09 @ 10:52:46
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jennys Blogg

Välkommen till min blogg! En livsstilsblogg med en blandning av Inredning, Shopping, Matlagning, Recept, Bakning, Familj, Vänner och en massa bilder! Enjoy :)

RSS 2.0